Karpersessie aan het Recreatiepark Ermerstrand

In het weekend van 26 april tot 29 april 2013 zijn wij; Ids en ik naar het Ermerstrand geweest. Het beloofde niet veel goeds, daar de temperatuur het af liet weten. De week vooraf knalde de temperatuur omhoog, maar donderdag voor aankomst kelderde het weer. We hadden besloten om toch te gaan. We gingen er vanuit dat we niks zouden vangen vanwege de temperatuur schommelingen.

Wij zijn nog langs BFP Products geweest voor informatie, die zoals altijd best wel van belang is.  Tevens ook advies van Eino gekregen en die weet precies hoe het daar zit. En het gezegde is; ‘Een goede raad niet in de wind te slaan’.

Dus aangekomen op de stek 7 en 8 na te zijn incheckt bij de receptie , konden we gaan opbouwen. Het lot wil dat Ids door zijn rug was gegaan en dat het niet lekker zat hadden we door, maar na een goede nacht rust, warmte pleisters en wat paracetamol, ging dat de volgende dag weer een stuk beter.

Karpervissen Ermerstrand Dag 1:

Het kamp op het Ermerstrand
De hengels lagen om 17.30 te water en de wapens lagen er klaar voor. Nu kon het feest beginnen wat begon met een bbq. Dit is voor ons bijna standaard de eerste dag en daarna lekker zitten en afwachten tot er een beetmelder af gaat. We hadden gekozen om de eerste nacht niks uit te varen maar te werpen, zodat we rust op het water zouden blijven houden.

We hadden de plekjes die Eino ons door had gegeven gevonden,  20 tot 30 meter uit de kant. Eens zien of het wat oplevert…

En ja hoor! Om 02.15 gaat er een beetmelder bij Ids af en wat denk je? Bingo!!! Na een leuke dril is de vis geland. We hadden de indruk dat de vis zwaarder was als dat hij deed geloven, maar des al niet te min een schubkarper van 24 pond. Dus de eerste nacht was een goede. Gevangen met Tutti en Fish boilie van BFP.

Ids met een schitterende 24ponds karper

Karpervissen Ermerstrand Dag 2:

Een Rubberboot of voerboot is hier wel erg handig
Na een nacht rust, die een beetje verstoord was(vinden wij niet erg), werden we de volgende dag vroeg wakker.

Eerst koffie gezet, daarna ontbijt van gebakken ei met spek. Dat genuttigd te hebben, gaan we de hengels opnieuw be-azen en deze keer uit varen met de rubberboot.

De lijnen wat verder weg, omdat de nacht erg rustig was geweest met aanbeten. De rechter hengel van mij ligt achter het ijzeren gevaarte. Daar hadden we de dag er voor met Fruit en Punch een voerstek gemaakt.

We hebben diverse aaspresentaties geprobeerd om de karper tot een aanbeet te verleiden

Dus nu maar afwachten. De andere hengels gingen het ruime sop op, met natuurlijk wel in het achterhoofd wat Eino ons had verteld. Na een leuke en droge dag te hebben, wordt het ook weer tijd om een hapje te eten. Deze keer een warme wok maaltijd.

Na een avond met humor en een biertje, was het bedtijd. Rond de klok van 22.00 uur, lagen we te knorren. Ik werd om 00.30 uur wakker van een sounderbox. Pot jan Dosie een aanbeet!!! Ik deed gauw mijn sloffen aan, keek welke het was en ja, de meest rechter hengel.

Ik moest nog een stukje rennen ook, want het was een volle fluiter. Na de beetrunner omgezet te hebben, kon de dril beginnen. Hij was al een heel eind weg gezwommen en was bang dat de karper zich vast zou zwemmen in het gevaarte. Snel deed ik de hengel de hoogte in en probeerde ik de vis te drillen.

Ik had mijn vismaat mee, die altijd wakker wordt van een piepje, maar deze keer dus niet. Ik heb de vis zo weten te sturen, dat ik hem voor de kant kon krijgen na een 15 a 20 minuten en dat ik bij mij rodpod kon om mijn maat te wekken met mijn beetverklikkers. Daar lag dus ook mijn schepnet. Daar kwam hij aanlopen. “Heb je vis?”, vroeg hij. “Yep”, zei ik. Dus met zijn tweeën hebben we de karper geschept, onthaakt en gewogen. Hij bleek 21 pond te zijn.

Ik met een 21ponds karper

Al met al een geslaagd weekend. Allebei gevangen en dan tel ik de brasem niet mee. Het waren er vier in totaal.

We hebben gevist met BFP bolies en boilies van OSB Baits.

Tot de volgende karpersessie!